miercuri, 18 ianuarie 2017

Ruhr Games 2017, un circ cu prea multă pâine și prea puțină transparență




DESPRE RUHR GAMES 2017, un circ cu prea multă pâine și prea puțină transparență 

Stăteam și mă gândeam dacă voi avea parte în orașul meu mic de un festival mare. Poate ceva care să spună că și Bacăul meu poate și vrea. Și apoi ajung să îmi dau seamna că deja am pierdut ocazia unei vizite în Germania la un festival la care primăria orașul meu trimite  100 de tineri, GRATUIT!
Ce tineri neinformați am în orașul meu..ce neinformată sunt...
Ca să îmi mai treacă dezamăgirea asta că nu am știut ce se întâmplă în jurul meu încep să caut răspunsuri și caut despre acest festival internațional și aflu cu stupoare că Bacăul meu drag, nu ne-a spus NOUĂ, tinerilor că ne duce în Germania dacă suntem cuminți și ,,activi” în comunitatea locală. Stau și mă întreb de ce nu s-au înghesuit tineri nici atunci când organizatorii băcăuani i-au chemat...ce-i drept pe o parte dintre ei să se înscrie la festival și să motiveze de ce trebuie să ajungă acolo :
,,Așadar, vă invităm vara viitoare în Germania, la Ruhr Games 2017! Tot ce trebuie să faceți este să fiți băcăuani, să aveți o vârstă cuprinsă între 14 și 21 de ani (dar acceptăm și excepții izolate) și să ne povestiți de ce credeți că meritați să reprezentați Bacăul la Jocurile Ruhr-ului 2017.”  http://www.kristofer.ro/esti-tanar-bacauan-hai-cu-noi-vara-viitoare-in-germania-la-ruhr-games-2017/-(sursa:www.kristofer.ro -  blogul lui Cristian Ghingheș).
Știm că domnul consilier local a susținut întotdeauna transparența și ne-am fi așteptat ca și în acest proiect să facă același lucru, dar  cum ,,socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg”, acesta a hotărât că este de ajuns să scrie pe blogul personal de două-trei ori și să se oprească din informare că de....are destui prieteni în listă care sunt destul de ,,activi” în comunitatea locală și nu mai este necesar că anunțe studenții din Bacău, că are și  prieteni pe la București sau Cluj...Deci..de ce nu, zic!
     Să spunem că trecem și peste prietenile domnului consilier independent, activist convins în cadrul comunității locale și ne uităm către ceilalți ,,jurați” ai festivalului Ruhr Games 2017 și ne trezim față în față cu Gabriel Postolache (Federația Tinerilor din Bacău), dar și vicepreședinte al Asociației Surf the Earth Project - STEP, dar și voluntar la Asociația "Ingenious Drama". Trecând peste faptul că cei doi jurați sunt prieteni, văzând lista de fianliști am observat că mulți dintre aceștia sunt parte a celor 2 asociații...Hmm...asta să fie transparența? Voi ce spuneți?
Trecem în revista și ultimul jurat care a  făcut parte din Asociația Elevilor din Bacău, dar care în prezent a ,,părăsit” scena politică dar și cea locală băcăuană și totuși s-a încumetat să fie jurat în cadrul preselecțiilor acestui festival...
Tentația-i  mare, ce să-i faci!
Chiar el afirmă că nu contează culoarea politică și că trebuie să ne valorificăm resursele...Dar oare le valorificăm pe toate?
,,Și acum, întrebarea vine: ce treabă am eu aici? Ei bine, nu m-am angajat nici la Primărie, nici n-am câștigat la Loto să sponsorizez această activitate, ci am fost contactat de domnul consilier Gavriliu pentru a coordona aplicațiile împreună cu Gabriel Postolache (asociația STEP) și Cristian Ghingheș (consilier local independent).”
https://vpopovici.com/2016/12/23/primaria-trimite-100-de-tineri-bacauani-in-germania-aplica-si-tu-pentru-ruhr-games-2017/ (sursă:vpopovici.com-blogul lui Vlad Popovici)
Da...și noi ne întrebam ce treabă aveți pe aici...
Și acum vine întrebarea logică: În ce calitate au studiat aplicațiile tinerilor băcăuani acești domni?
Să fie oare vinovată dorința prea mare de implicare în comunitate? Chiar nu știm, însă stam puțin și ne gândim, ce mai avem noi băcăuani de pierdut...hmm...niște bani că de ,,răul nu vine niciodată singur”.
Așadar Primăria a spus că transportul către Germania poate fi suportat din banii publici, da, banii aceea care îi plăteștu tu, dragă băcăuane...
Respiră adânc și hai să mergem și mai departe...
Știai că proiectul acesta este pentru băcăuani însă jurații s-au lăsat  ușor sensibilizați și de doi tineri, unul bucureștean și unul clujean...ca pe urmă să mai aducă un ,,rătăcit” de  prin Onești.
http://www.emediabacau.ro/bacau/un-bucurestean-si-un-clujean-pe-lista-tinerilor-bacauani-selectati-pentru-ruhr-games-2017/ (sursa: edemedia.ro)
Nu ne sperie că plecă 100 de tineri în Germania, ne sperie modul în care pleacă...
Și ne întrebăm dacă acești domni merită sau nu să facă parte din lideri de opinie a comunității băcăuane.
Și ca să închei vă las să vă gândiți dacă, noi, tineri am fost informați...
Și dacă răspunsul considerați că este da...atunci gândiți-vă că una dintre cele mai importante instituții de tineret din Bacău, Liga Studențească din ,,Universitatea Vasile Alecsandri” nu a primit nici măcar un comunicat de presă...
Să nu mai vorbim de ziarele locale...
Cu stimă, Ioana Bour












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu